fredag 20. mars 2009

After Today – David Bowie


Dette er en av de sangene som jeg en periode hadde med på alle cd-ene jeg brente. Igjen, så er det vel heller ikke den beste Bowie-sangen. Ikke er den hentet fra den beste Bowie-platen heller, for den sakens skyld. After Today er et spor som ikke ble med på ”Young Americans”, et album som David Bowie selv har avfeid i etterkant og der en god del kritikere er enige i avfeielsen. Hvit soul var kanskje ikke det folk trodde de trengte, men det er vanskelig for meg å skjønne hvorfor denne lille perlen ble funnet for lett for albumet. Om jeg har googlet dette riktig, så finnes ”After Today” bare på ”Sound+Vision”-boksen.

Kanskje følte Bowie at teksten var for rett fram, eller kanskje fikk han aldri fullført den uten å le. Jeg vet ikke, og har ikke funnet ut noe mer. Men dette er allikevel en av de store favorittene mine for tiden, og selv en David Bowie i kokaintåka kan gi en slags trøst. For i morgen blir alt så meget bedre…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar